Translate

hIduP BerLandAskAn AlQuran&sUnnAh akAn mEmbuat HidUp kItA bAhagIa n_nv

Friday, February 5, 2016

Thank Your Mr. B

11.11.2013, The First Day I Meet You, You Bring All Happiness In Mylife... 


Mr. B..~
Your Spend Almost 3 Years With Me,
Worst Thing That We Had Doing Together,
A Bad Thing, Even A Good Thing, 
I Know You Will Be Always There,
Thank To God, He Sent You To Create A Miracle,
Create Every Memory, That Someone Else Will Never Get it,
God Sent You When I'm Down, When I Need Someone To Hold Me,
And Tell That Everything Gonna Be Alright..

ThankYou For Being My Enemy, Eventhough.. You Being A Friends, A Best Friend That I Never Had...
Thank You Darling.. 
( Mr. Binard Bin Sintim, Allah Swt Know How Much I Love You, May Allah Bless Our Relationship.. In Shaa Allah.. Amin..)

Wednesday, July 3, 2013

tErdeSak...

assalamualaikum..
susahnya bila fify sendiri mengalami permasalahan ini..
memang susah nak cakap..
senang nak nasihat, tapi belum tentu di terima oleh golongan sepertinya..
aku sendiri berharap orang ini akan berubah dengan sebaiknya..
yang lalu dan hitam itu biarkan berlalu..
yang penting jangan matikan generasi yang akan datang..
dia bukan binatang..biarlah dia meninggal sendiri kerana Allah SWT..
walaupun fify tak rapat dengan dia..
tapi terlihat sedetik..terjenguk sedikit...
apapun cinta selepas nikah itu lebih baik daripada cinta sebelum nikah...

aku harap anak dia dapat hidup dengan bahagia dalam dunia ini...

terdesaknya aku nak menasihat dia..tapi apa boleh buat..aku tak berani buka aib orang..
biarlah kawan dia seorang yang buka aib dia...
jangankan pula aku yang belum mengenal dia sebagai sahabat...

~~terdesak~~mahu bagi nasihat ke tak~~

Sunday, June 23, 2013

Minggu ANTI DADAH Di semi(Sekolah Menengah Kebangsaan Inanam)

assalamualaikum..
sekarang minggu anti dadah kat sklah fify..
alamak...tik tok tik tok...
fifypown baca larh macam2 sal dadah..

paling teruk..
daun ketum adalah ubat untuk wanita yang baru bersalin.
tetapi di salahgunakan oleh sesetengah orang...
haaa...cerita laagi teruknya..
daun ketum telah disalahgunakan dengan menambah bahan yang kureng la bagi fify!
iaitu UBAT NYAMUK!! untuk menambahkan ketagihan dorang...adui...

ada juga dadah yang diambil dari ubat penenangan haiwan!!

subhanaAllah..

kesimpulannya..kalau kamu tahu kesan dan keterukannya!pasti kamu tidak mahu merasanya...

PEACE :D

Sunday, May 12, 2013

cara untuk lupakan sesuatu masalah

assalamualaikum...ni cara fify kalau ada masalah..,tak tahulah berkesan dengan korang ke tak..

1.tutup telefon-kalau masalah tu ada kaitan dengan telefon..
2.buat kerja rumah-mengemas ke, memasak ke :D
3.tarik nafas panjang2..paling bagus...kita tarik ikut saat, waktu kita sedut oksigen tu 10saat..then tahan 10 saat,baru tu hembus guna 10 saat juga :D,kalau tak sanggup 10 saat 5 saat pun tak ape :D
4.anggap je itu cabaran bagi anda...cuba tabahkan hati melaluinya... :D
5.main game sepuas2nya...tak ada game,karaoke je sepuasnya....xde karaoke??nanyi je sepuas2nya..,.sampai hati anda lega :D.,..


dan cara terakhir paling best~~

kowank luahkan pasaan tak puas aty kowank je kat owank tu..abeh cite,..xde aa kita nak tersiska sgt nak hadapi semuakan :D..

ni sekadar perkongsian sahaja..terpulang kepada anda bagaimana cara anda lupakan sesuatu masalah itu :D

Amaran aku untuk golongan yang bercinta ni..

assalamualaikum..
sekadar beri pandangan sahaja,bukannya nak kata aku ni terlebih pengalaman..entah2 korang lagi makan garam lebih daripada aku..nie aku nak nasehat pada insan yang bercinta~~ :D


bercinta dengan makhluk Allah SWT-biar satu..
setia lah pada dia..
and 1 thing..if she/he gonna hurt you..just accept that..
mungkin ini takdir...sebab aku pasti yang terbaik akan datang dalam kehidupan kita :D

and 1 thing...lelaki sukar sangat kita jatuhkan air mata dia..
dan jika awak berjaya menjatuhkan air mata dia..
maka saya pasti ini adalah cinta sejati..and dont even let him go...

kalau wanita..korang nak tau dowank setia..senang je..dorang akan sentiasa cari kowank...caring gan kowank..and even you have mistakes...she will forgive you..tapy harus jejaka ingat..sekali wanita disakiti..dia akan ingat sampai bila2~~ tu larh kekadang bila gaduh msty dia ungkit kesalahan kowank :D...

so....actually amaran aku kat cnie.....

sakit bila kita disakiti...
luka ditangan boleh diubati...
tapi luka di hati..
perlukan masa yang lama...dan tak mungkin kita dapat lupakannya.,..
oleh itu..sebelum bercinta bersedialah menghadapi semuanya..
apa lagi bila kita berharap cinta itu sampai ke jinjang pelamin...

ni bukan nasehat..sekadar ingatan dari fify :D

STPM PENGGAL 2 TINGGAL SEMINGGU LAGI?


assalamualaikum.....arghhhh fify  tak sangka exam stpm penggal 2 tinggal seminggu lagi..masa berlalu dengan cepat.....harap2 fify buat lagi baik kali ni..in shaa Allah...arap2 aa fify dapat jawab semuanya dengan baik....

jadual waktu stpm penggal 2 kat bawah tu pun buat fify berdebar2~~ Ya Allah...bimbinglah hamba Mu ini agar sentiasa mencapai kejayaan dalam kehidupan yang telah Engkau berikan ini~~





Saturday, April 27, 2013

Kepedihan Melanda~~


bilamana kita mengharap seseorang menjadi milik kita..
dia pergi begitu sahaja..
bilamana kita berharap akan ingin sentiasa bersamanya..
dia pergi bersama insan yang lain..
sakit dan pedih hati kita..
terpendam sehingga memakan diri kita...
lalu tidak boleh menerima cinta...
sedihnya hati aku begini.......
               Via:miss Fifybeby






         

Tuesday, December 18, 2012

Kepergian insan aku sayang..8/12/2012

Assalamualaikum...kepergian seorang yang aku sangat kasih..dia pergi menemui Ilahi pada usia 8 tahun..tepat pada tarikh lahirnya....8/12/2004 dia lahir..tarikh tersebut jugalah yang telah menjemputnya untuk bertemu kekasih yang kekal selamanya..8/12/2012 bukanlah peristiwa hitam bagi aku..aku dapat rasakan sudah cukup untuk dia menderita di dunia ini..tiba masanya dia merasai kebahagian bersama insan yang soleh dan solehah di sana..dia masih lagi suci tanpa dosa..dia sangat dicintai dan disayangi..dia menganggap aku seperti kakak..dia yang paling baik hati dalam kalangan adik-beradiknya..dia satu-satunya kanak-kanak comel yang aku temui..kanak-kanak yang matang pemikirannya..yang boleh memberikan nasihat yang terbaik..malahan dia seorang yang tabah..setelah melalui dua kali pemedahan..rawatan tradisional..pelbagai cara makcik dan pakcik iaitu abah dan mamanya sendiri untuk membuatkan dia bangkit seperti dulu..senyum seperti dulu..dan memeriahkan keluarga mereka apatah lagi keluarga kami yang sangat rapat dengannya..dia seorang kanak-kanak periang..tak lepas daripada bermanja-manja dengan ibu aku sendiri..terkadang aku cemburu melihat kemanjaannya..apatah lagi telatahnya mencuri perhatian ramai..dia memanggi ibuku mama..seperti dia menganggap ibuku sebagai ibu sendiri..dia meluahkan sakitnya terhadap ibuku..dan....tarikh lahirnya..pada usia 8 tahun..Allah SWT lebih mengasihi dia....dia telah dijemput untuk bertemu kekasih hati..dia ..dialah wawa ku sayang(Dayangku NurFatwah Binti Awangku Roslan)..
wawa..kakak rindu wawa sangat-sangat..ingat tak wawa bila kita balik kampung..kita selalu duduk-duduk di jeti..sambil putarkan lagu dari telefon..lepas tu wawa menyanyi dengan sepuas hati..lagu terakhir sebelum wawa koma..wawa suka lagu yuna_terukir di bintang...sampai kakak buat video untuk wawa..sampaikan kakak nyanyi untuk wawa sebelum 3 hari wawa bertemu dengan Ilahi..kakak sempat nyanyikan wawa lagu itu..kakak sempat lap air liur wawa..kakak sempat pegang tangan wawa..kakak sempat berbisik kepada wawa...tapi satu kakak tak sempat..melihat wawa buat kali terakhirnya..jarak telah membuatkan kakak tak sempat..kakak tak sempat katakan kakak sayang wawa..kakak cinta wawa sangat-sangat..kakak tak sempat untuk kecup  wawa buat kali terakhir..kakak minta maaf wawa..kakak minta maaf..
wawa sayang..

Friday, November 2, 2012

STPM Penggal 1~~ 5/11/12~7/11/12~~8/11/12

assalamualaikum..
stpm penggal pertama menjelang dah pada isnin ni..5/11/2012..
ya Allah..tetiba sakit kepala pening2 plak nie~~
bkan sbap stress kut..ujian dari Allah SWT nie sgt besar..
harap2 la skit nie owkey ty T_T..
nak jawab exam..law skit ple cm nie..
msty xdpat..
Ya Allah..permudahkanlah segalanya bagi hambaMu ini..:(

isnin exam pengajian am..
selasa tak ade...
rabu ada bahasa melayu dengan pengajian perniagaan..
khamis ada sejarah...
insyaAllah lulus sume matapelajaran nie..amin ~~

Jumlah penduduk di Malaysia~~lelaki lebih ramai dari wanita..ingat2~~:D


Malaysia kini mempunyai 27,565,821 penduduk dengan lelaki melebihi wanita pada nisbah 105:100. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, statistik itu berdasarkan laporan kiraan permulaan Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010. Katanya, penduduk lelaki kini adalah 14,112,667 orang dan wanita 13,453,154 orang. Purata kadar pertumbuhan penduduk tahunan dalam tempoh 2000 hingga 2010 ialah 2.17 peratus, menurun berbanding 2.60 peratus dari 1991 hingga 2000. 

Popular Posts